23/09/2010

Yez!


Da har jeg snakket med NAV og skattekontoret og jeg kan trygt åpne en liten butikk på Epla når jeg er i permisjon:)
NAV refererte meg videre til skattekontoret for de mente det var en beløpsgrense på når det gikk over til nœring
og om man ikke overskred den så trengte man ikke skatte av det, og da gikk det bra å kombinere med permisjonen.
Da jeg skakket med skattekontoret sa de at det ikke var en øvrig grense men at man måtte bestemme selv (...) når det ble nœring...hm...
Men han mente iallefall at om det var en hobby og at man ikke tjente allverdens
(hva nå enn det er..) så gikk det greit..
Jeg tenker jeg forholder meg til 50.000, siden det er mva grensa.
(Men det er vel ingen fare for at jeg går over den grensa uansett hehe;P)
Så da blir'e buttikk snart!

9 comments:

  1. Akkurat samme (håpløse) samtale som jeg har hatt en gang. bedin.no kan være grei å bruke som referanse.

    er spent på å se butikken din! selv har jeg solgt mesteparten av tingene jeg har lagt ut på epla.no/shops/frkfjong/ og mer kommer, må bare få tatt nye bilder og det forutsetter en søvnig bøtteknott ;)

    ReplyDelete
  2. Woho, det blie så spennende! Gleder meg :) Takk for i går forresten! klemmm.

    ReplyDelete
  3. Så bra du har funnet ut av det, og jeg gleder meg til å se butikken din når du åpner! :)

    ReplyDelete
  4. Vad bra! Snälla kan du ordna så att man kan handla i din butik från Sverige också?

    Kram från en svensk läsare :)

    ReplyDelete
  5. AT: Ja den samtalen var helt rar, virker ikke som det er noe klart svar å få og det er jo helt merkelig..
    Jennie: Så trevligt med en kram från sverige;)Jeg skal fixe det sånn at folk som ikke bor i norge får handla og:)

    Dere andre: tusen takk for støtte, det er så gøøøøy at det er interesse for butikken!!

    ReplyDelete
  6. Så gøy!
    Men litt rare og morsomme svar der ja..
    Utrolig fin den ballen du har i innlegget under her.

    ReplyDelete
  7. Hurra! Dette har jeg forsøkt å finne ut av, blitt videresendt til det uendelige uten at noen kunne svare på det. Så takk til deg som deler denne gledelige nyheten:) Veldig fine saker du lager!

    ReplyDelete